... submit to the ord... 2510 x 3000 | 2MB

Aslim Wal Hanifah kekal selamanya

Aslim Wal Hanifah kekal selamanya
bermainn dimata hatiii iman di dada ....

Friday, June 4, 2010

Tazkirah Pagi Jumaat


Assalamualikum wbth............

Bersyukur kita kehadrat Allah taala dengan rahmat dan inayahnya dapat kita berceloteh ibadah pada harini, semoga kita berada dalam keadaan sihat walafiat.
Pada hari ini kita telah diberikan oleh Allah nikmat yang terlalu banyak. Sehinggakan kita melupai akan ganjaran-ganjaran dari Allah taala. Dan ada sesetengah juga lalai dalam kenikmatan dunia waiazubillah, mintak Allah menjauhkan diri kita dari kelalaian tersebut.
Allah taala menyanyangi dan kasihan akan makhluk-makhluknya. Tetapi apakan daya, makhluk-makhluknya tidak semua yang menyanyangi Allah taala.
Dalam hadist Nabi s.a.w, Nabi s.a.w bersabda: Tujuh golongan yang akan mendpat perlindungan pada hari akhirat yang pertama,pemimpin yang adil, pemuda yang membesar dengan beribadat kepada Allah Taala, lelaki yang hatinya sentiasa terikat dengan masjid, dua lelaki yang berkasih sayang kerana Allah samada ketika bertemu atau berpisah, lelaki yang di ajak oleh wanita yang berpengaruh dan berwajah cantik untuk melakukan maksiat lalu dia berkata, "sesungguhnya aku takut kepada Allah( akan siksaannya," lelaki yang bersedekah dengan sedekah secara sembunyi sehingga tangan kirinya tidak mengetahui aapa yang di sedekahkan oleh tangan kanannya dan lelaki yang mengingati Allah bersendirian lalu berlinangan air m